Hvordan er første kjøretime?

Hei Bloggen 😉

Mange er spente før første kjøretime hos trafikkskole. Det er noe nytt, spennende og uvant. Du skal kjøre en bil du aldri har kjørt før, sammen med en person du ikke kjenner. Alle husker vel første kjøretime? Jeg gjør i alle fall det. Klam i hendene, klam på ryggen, stresset og livredd for å gjøre feil…

Men jeg pleier å si:

«Du er her i bilen med meg for å gjøre feil!»

Det høres kanskje rart ut, men tenk over det – om du ikke gjør en eneste feil, hvorfor tar du da kjøretimer? Hos oss vet trafikklærerne at å gjøre feil er helt greit, fordi da oppstår god læring gjennom diskusjon, veiledning og tips fra lærer. Steg for steg så vil du lære hva du skal gjøre for å unngå å gjøre de samme feilene på nytt, samtidig som du har det gøy!

På første kjøretime vil trafikklæreren tilpasse alt for deg, basert på hvordan du er som person og hvor mye du har kjørt bil fra før. Læreren er interessert i å vite hvilke fritidsinteresser du har, om du lærer best ved å lese teori eller ved å arbeide praktisk og om du har mulighet til å øve hjemme. Disse opplysningene er viktig for læreren slik at han eller hun kan tilrettelegge opplæringen på best mulig måte. Om du ønsker så starter vi kjøringen i et rolig område der du kan bruke god tid på å bli kjent med bilen. Har du kjørt en del bil fra før av og du føler du har kontroll så starter vi i litt mer krevende områder med trafikk.

Når jeg tok sertifikatet hadde jeg det veldig gøy sammen med trafikklæreren min, og selv om jeg var nervøs før første kjøretime husker jeg at jeg gledet meg til kjøretime nummer to.

PS: Trafikklæreren har fire ekstra speil og pedaler på sin side, så uansett hva som skulle skje så har læreren full kontroll og kan hjelpe deg!

Vi ønsker deg velkommen til oss hos Max Trafikkskole. God helg!

Hilsen Max-teamet!

Legg igjen en kommentar